Medical sciences and english for specific purposes in the current context

Authors

Keywords:

learning, professional training, communication, medical education, teaching medicine students

Abstract

The extensive development of science and technology is evident in the accumulation of information in all branches of knowledge, with the support of the English language in the global context. It is the most used language in international communication. The largest volume of medical scientific production is found in English-speaking countries. The University is committed to training professionals with high levels of communicative competence in English for specific purposes, which is essential to achieve a medical professional, capable of interacting in English-speaking professional environments and providing quality services. The improvement of English for specific purposes in Medical Sciences in the current global context guarantees the constant scientific updating of professionals in their field of study and the realization of medical collaborations in English-speaking countries and where the use of this language is required in the professional environment.

Downloads

Download data is not yet available.

Author Biography

Ana Josefa García Cormenzana, Facultad de Ciencias Médicas de Mayabeque. Güines

Licenciada en Lengua Inglesa. Máster en Educación Superior. Investigador Agregado. Profesora Auxiliar y Consultante. Facultad de Ciencias Médicas Mayabeque. Güines,

References

Díaz Rodríguez Y, Quintana López L, de León-Riera I. The value of the English language in the current context of medical sciences. Educación Médica Superior [Internet]. 2022 [citado 3 Ene 2024];36(2):e2530. Disponible en: https://ems.sld.cu/index.php/ems/article/view/2530

Toledo Hidalgo D, Agüero Pérez J, Díaz Rojas P, Gutiérrez Aguilera N. La internacionalización de la educación superior y de las universidades médicas como fuente de desarrollo. EDUMECENTRO [Internet]. 2022 [citado 3 Ene 2024]; 14: [aprox.18 p.]. Disponible en: https://revedumecentro.sld.cu/index.php/edumc/article/view/1740

Pérez Acuña C, Medina J. Formación de profesionales de la salud que incorpora la competencia intercultural: una necesidad actual. Educación Médica Superior [Internet]. 2023 [citado 3 Ene 2024];37(4): 2023;37(4):e3572. Disponible en: https://ems.sld.cu/index.php/ems/article/view/3572

Pérez-Barrios M, Rosado González T, Nodarse-G nzález N, Teutor-Rodríguez B, Martínez-Peraza G, Zapata-Pérez Y. Sitio web para desarrollar la competencia comunicativa en inglés en estudiantes de Medicina. EDUMECENTRO [Internet]. 2021 [citado 3 Ene 2024];13 (4): [aprox. 15 p.]. Disponible en: https://revedumecentro.sld.cu/index.php/edumc/article/view/1812

Texidor Pellón R, Reyes Miranda N, Reyes Miranda D, Díaz Valle R. Uso de casos clínicos en inglés como herramienta para desarrollar la competencia comunicativa profesional. Educación Médica Superior [Internet]. 2021 [citado 3 Ene 2024];36(2): e2961. Disponible en: https://ems.sld.cu/index.php/ems/article/view/2961

Baute Plana A, Avila Portuondo A, Mirabal-Díaz N. La Formación Ciudadana en la carrera de medicina: un acercamiento al estado actual. Educación Médica Superior [Internet]. 2023 [citado 3 Ene 2024];37(4):e3933. Disponible en: https://ems.sld.cu/index.php/ems/article/view/3933

Domínguez Amorocho O, Contreras Ramos L, Ramírez Lemus G, Acevedo Alonso L. Aprendizaje basado en proyectos como una estrate gia para la enseñanza en ciencias de la salud. [citado 4 Ene 2024];35(4):e3933. Disponible en: https://ems.sld.cu/index.php/ems/article/view/2442

Hierrezuelo Rojas N, Fernández Gonzales P, Girón Pérez E. Satisfacción de médicos especialistas en Medicina General Integral con el curso de superación en inglés. EDUMECENTRO [Internet]. 2021 [citado 3 Ene 2024];13(1):60-74. Disponible en: https://revedumecentro.sld.cu/index.php/edumc/article/view/1655

Published

2024-02-15

How to Cite

1.
García Cormenzana AJ. Medical sciences and english for specific purposes in the current context. Medimay [Internet]. 2024 Feb. 15 [cited 2024 Dec. 3];31:e2584. Available from: https://medimay.sld.cu/index.php/rcmh/article/view/2584

Most read articles by the same author(s)

1 2 3 > >>